ایستگاه مترو رجایی شهر سرانجام افتتاح شد

0
159

خانی نژاد- ایستگاه مترو رجایی شهر ظرف کمتر از ۶ ماه از افتتاح ایستگاه قبلی به بهره برداری رسید.

این ایستگاه بین ایستگاه‌های ۴۵ متری گلشهر و ایستگاه آیت الله طالقانی در خط ۲ قطار شهری کرج قرار دارد که با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان راه‌اندازی شد‌.

در طول فرایند پیاده‌سازی پروژه، موانع قانونی و مدیریتی می‌تواند به تاخیر در پروژه منجر شود که شامل تضاد قانونی، مشکلات در اخذ مجوزها، بخش خرید و مناقصات و تداخل با سایر پروژه‌های عمرانی و غیره است. تمامِ اين فرآيند زیرِ زمین و بدون اینکه شهروندان آن را ببینند رخ می‌دهد.

در آيین افتتاح این ایستگاه که با حضور استاندار و فرماندر کرج، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و معاونان به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ شهردار کرج از آمادگی نهاد تحت مسئوليت خود برای تزریق بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری خبر داد.

مهرداد کیانی، تامین این اعتبار را از محل کمک‌های دولت و بودجه شهرداری عنوان کرد و گفت: “راه‌اندازی و افتتاح هر ایستگاه قطار شهری به اعتباری معادل با ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد”.

او افزود: “پس از اورهال رام دوم قطار شهری، با پیگیری‌هایی که در وزارت کشور انجام می‌گیرد اميدواريم بتوانیم برای اجرای رام‌های بعدی اقدام کنیم”. 

کیانی رعایت استانداردها و تلاش برای تکمیل پروژه‌های قطار شهری را از مهم‌ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری نام برد و گفت: “هدف تنها تحویل پروژه نیست بلکه ایمنی برای ما اولویت است، بنابراین با توجه به کمک استاندار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر کرج ایجاد خطوط استاندارد برای حفظ جان شهروندان مهم‌ترین هدف ما است”.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی کرج نیز در ادامه از قابلیت جابه‌جایی هفت هزار و ۵۰۰ مسافر در ساعت خبر داد و  گفت: “کرج ششمین شهر دارای مترو است”.

خلیل کوزه کنانی در تشریح پروژه گفت: “این ایستگاه به طول چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت ایستگاه میان راهی بین ایستگاه‌های ۴۵ متری گلشهر و ایستگاه آیت‌الله طالقانی در خط ۲ قطار شهری کرج قرار دارد”.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج افزود: “به منظور تسریع در اجرای این پروژه تخصیص به موقع بودجه و ترمیم لایحه که با حمایت شورای شهر و شهردار کرج صورت می‌گیرد، می‌توان امید داشت كه اين ايستگاه‌ها تا پایان سال به ایستگاه شهید سلطانی وصل شوند”.

کوزه کنانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش شهرداری کرج این است که متروی کرج به خطوط ۱۰ کیلومتری برسد، افزود: “تامین ناوگان قطار شهری جزء اولویت‌های اصلی این سازمان است و در حال حاضر یک رام قطار وجود دارد و امیدواریم تا چهار ماه آینده رام قطار دوم را نیز به این چرخه اضافه کنیم و مسافرگیری تجاری آغاز شود”.