پویش مشترک نجات قطره‌ها و مهر ماندگار

0
61

نیلوفر کیوان‌پور – پویش مشترک مهر ماندگار و نجات قطره‌ها روز سی‌ام دی‌ماه ۱۴۰۲ در ساختمان مرکزیِ موسسه فرهنگی-اجتماعی کیانا برای کودکان کار برگزار شد و بچه‌ها در محیطی شاد و کودکانه به نقاشی دیواری پرداختند.

مهناز تیموری؛ مدیر روابط عمومی و تبلیغات مجتمع ماندگار می‌گوید: “از مدت‌ها پیش پویش مهر ماندگار را به همت مدیریت و کارکنان این مرکز راه‌اندازی کرده‌ایم و همواره تلاش کردیم تا به یاد افرادی باشیم که از ذهن همه فراموش شده‌اند”.

او ادامه می‌دهد: “چندی پیش برای کودکان کار موسسه کیانا یک جشن تولد دسته‌جمعی برگزار کردیم و برای سایر رویدادها برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. اما این محیط چنان از عشق و شادی سرشار است که ناخودآگاه جذبِ آن شده‌ایم و هر ماه سعی می‌کنیم یک برنامه اینجا برگزار کنیم”.

تیموری با بیان اینکه ماندگار سفیرِ مهربانی به کودکان کار شده است می‌گوید: “تلاش داریم تا با برگزاری رویدادهای مختلف و شاد برای بچه‌ها، به کمک اهالی رسانه، بخشی از مشکلات و نیازمندی‌های این کودکان را تأمین کنیم”.

نسترن کیوان‌پور؛ مدیر اجرایی پویش نجات قطره‌ها نیز می‌گوید: “همکاری تیم پویش نجات قطره‌ها با مرکز خرید ماندگار مدت‌هاست آغاز شده و در رویدادهایی که ظرفیت برگزاریِ مشترک جهت انجام فرهنگسازی مصرف آب و نقاشی دیواری دارد، تیم ما هم به ماندگار می‌پیوندد.”

او با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان البرز و شرکت رنگسازی نیپون همکاران کلیدی پویش نجات قطره‌ها هستند می‌گوید: “کودکان از مهم‌ترین و تاثیرپذیرترین افراد جامعه هستند و سعی می‌کنیم در قالب رویدادهای شاد با محوریت نقاشی و رنگ، هم مفاهیم محیط زیستی را به آن‌ها آموزش دهیم و هم مشکلات مرکز یا مدارسِ آنان را برای رفع توسط مسئولان در رسانه‌ها انعکاس دهیم”.

گفتنی است گروه فرهنگی اجتماعی کیانا، یک سازمان مردم‌نهاد است که از سال ۱۳۸۲ با مجوز رسمی وزارت کشور در حوزه آموزش و توانمندسازی کودکان کار و خیابان در استان البرز به فعالیت مشغول است. این نهاد در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت مقام مشورتی سازمان ملل نیز شد.

گروه کیانا به حمایت‌های داوطلبانه در کارهای اجرایی مثل معلم، مددکار، مربی، روانشناس و حمایت مالی نیاز دارد.

اگر شما هم از دیدن کودکانِ کم سن و سالی که در خیابان‌های شهر مشغول کار هستند قلبتان به درد می‌آید، با کمک به موسسه کیانا و آشنا کردنِ کودکان با خدمات این مرکز، یاریگرِ دختران و پسرانِ این سرزمین باشید.

آدرس: کرج؛ محمد شهر، علی‌آباد گونه، انتهای خیابان رزمندگان، خیابان طالقانی، نبش کوچه عدل ۶، ساختمان گروه فرهنگی اجتماعی کیانا

شماره تماس: ۰۲۶۳۶۳۰۴۹۵۸