شهرداری مسئول تأمین امنیت روحی شهروندان

0
45

هزار و یک شهر – شهردار کرج گفت: با وجود اینکه مردم از زمان ولادت تا لحظه مرگ با شهرداری‌ها در ارتباط هستند، بسیاری از آن‌ها با کارکردها و فعالیت‌های گسترده این مجموعه آشنا نیستند. این در حالی است که به گزارش یونسکو، تأثیر شهرداری‌ها در تأمین امنیت روحی و روانی شهروندان حتی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی نیز بیشتر است.

مهرداد کیانی با اشاره به چهاردهم تیرماه که در تقویم ایران به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نامگذاری شده است، افزود: بسیاری از شهروندان عملکرد شهرداری را به نظافت و رسیدگی به شهر محدود می‌دانند این در حالی است که حیطه عملکرد این دستگاه به پنج بخش تقسیم می‌شود.

به گفته کیانی، وظایف عمرانی، خدماتی، نظارتی و حفاظتی، رفاهی و مدیریت منابع مسئولیت‌هایی هستند که طبق قانون به شهرداری‌های کشور واگذار شده که هر یک از این وظایف دارای زیرمجموعه‌های بسیار متعدد و متنوعی است.

وی، علت نامگذاری این روز به نام شهرداری‌ها از طریق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی را ایجاد آشنایی مردم با همین مسئولیت‌ها و وظایف عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت و هم افزایی مردم با مدیریت شهری، با توجه به گستره وسیع ارتباط این دو بخش به یکدیگر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شهردار کرج، اذعان کرد: هر نوزاد از لحظه تولد جزء شهروندان یک شهر به شمار می‌آید و ضروری است تا مقدمات رشد و پیشرفت او مهیا شود. از این نظر شهرداری‌ها موظفند خدمات مورد نیاز را از کودکی تا پیری برای مردم فراهم کرده و شهری بسازند که برای تردد، آرامش، تفریح و گذران زندگی افراد در هر سنی مناسب باشد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به رشد شهرنشینی در سال‌های اخیر و تراکم جمعیت در شهرهایی همچون کرج، مسئولیت شهرداری‌ها در عرصه‌های گوناگون مانند شهرسازی، نظافت و بهداشت، عمران و ترافیک نسبت به گذشته سخت‌تر و مضاعف هم شده است که از این حیث همکاری بیش از پیش مردم را می‌طلبد.

وی ابرازامیدواری کرد: با مساعدت شهروندان و تلاش مدیریت شهری می‌توانیم شهری آباد بسازیم که همه ساکنان از هر قشر، گروه و سنی در آن احساس آرامش و امنیت کرده و بتوانند ازامکانات مختلف بهره‌مند شوند.