نجات قطره‌ها”؛ فرهنگسازی در قالب یک پویشِ محلی

0
80

هزار و یک شهر- پویش “نجات قطره‌ها” روز ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور اهالی محله‌ی حصارک بالا و جمعی صمیمانه و خودمانی در بوستان لاله برگزار شد.

دکتر عبدالرضا عزیزی؛ مدیر دفتر خدمات توسعه و بهسازی حصارک بالا هدف از برگزاری این رویداد را فرهنگسازی صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام کرد و گفت: «مدت‌ها بود که در دفتر تسهیلگری حصارک بالا-که زیر نظر سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری مشغولِ فعالیت است- برگزاری چنین رویدادی را با هدفِ افزایش مشارکت اهالی محله‎ در نظر داشتیم. ایده را با مدیرمسئول پایگاه خبری هزار و یک شهر در میان گذاشتیم و به دلیل جنسِ محیط زیستیِ رویداد، با شرکت آب منطقه‌ای البرز نیز جلساتی برگزار کردیم.»

او ادامه داد: «مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز ضمن استقبال از این پویش و رایزنی با مدیرعاملِ خوش‌فکرِ این نهاد، بخش اعظمی از کارهای اجرایی را به عهده گرفت و هسته‌ی اولیه‌ی برگزاریِ رویداد مشخص شد.»

عزیزی ضمن تاکید بر فرایند تسهیلگری و اقدام مشارکتی افزود: «نیت اصلی از انجام اقدامات مشارکتی در محلات، درگیر کردن تمام افراد ذینفع یا علاقمند به ایجاد تغییر در جوامع محلی است. همین موضوع سبب شد که تیم اجرایی طی برگزاری جلساتی، به تدریج گسترده‌تر شود. آقای امیرحسین دشتستان؛ هنرمندی که داوری برخی جشنواره‌های هنری شهرداری کرج را نیز بر عهده داشته، به عنوان مشاور هنری پویش انتخاب شد که پس از گفت‌وگوی ایشان با شرکت رنگ‌سازی نیپون، این شرکت ضمن استقبال بسیار از پویش، رنگ، قلم‌مو و غلتک را به صورت کاملا رایگان در اختیار ما قرار داد.»

در این رویداد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز نیز همکاری ویژه‌ای داشت و علاوه بر تامین بخشی از ملزومات، ون سیّار کانون را با مربیان و تسهیلگران مرکز در محل مستقر کرد.

او در پایان ضمن تشکر از سازمان سیما‌، منظر و فضای سبز شهری و شهرداری منطقه ۶ گفت: «طراحی پوستر پویش را نیز آقای حمیدرضا بیدقی؛ بر عهده داشت که در کارنامه‌ی خود طراحی پوسترهای چند دوره‌ از جشنواره‌ی فیلم فجر را دارد و صفحه‌ی اینستاگرامی خلاقانه‌ی “دستوطرح” مربوط به آثار هنری ایشان است.»

 عزیزی، انجام این پویش را با حضور کودکان و نوجوانان محله و خانواده‌هایشان در فضای شاد و صمیمانه، بسیار مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نیز بر مبنای نیازسنجی‌های محلی، رویدادهای متنوعی منطبق بر مطالبات محله با مشارکت اهالی برگزار شود.

گفتنی است علی ذبیحی؛ عضو شورای اسلامی شهر کرج، علیرضا عاقلی؛ رئیس و بهزاد عراقی؛ معاون بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرج، حمید عبدالله‌پور؛ رئیس و محمد ایل‌بیگی؛ مدیر روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در این رویداد حضور یافتند.

در پایان رویداد، به آثار برگزیده‌ی کودکان نیز جوایزی از سوی شرکت آب منطقه‌ای البرز و شرکت رنگ‌سازی نیپون اهدا شد.